Wpływ Użyteczności Strony (UX) na Pozycjonowanie

A person is holding a paper showing three different mobile app interface designs being reviewed with a pencil, indicating a design evaluation or brainstorming session, with additional sketches and a tablet visible in the background.

Spis treści

UX, czyli użyteczność strony, ma obecnie ogromny wpływ na pozycjonowanie witryny. Dlatego przed rozpoczęciem kampanii marketingowej, należy dokładnie przeanalizować kilka wskaźników, które są istotną informacją na temat tego, co należy poprawić. Co więc ma największy wpływ na pozycjonowanie pod kątem użyteczności witryny? Podpowiadamy.

Jak UX wpływa na pozycjonowanie?

Użyteczność strony (UX) ma bezpośredni wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Zwłaszcza Google często aktualizuje swoje algorytmy pod tym kątem. W ten sposób wyszukiwarka jest w stanie zaproponować użytkownikom najbardziej użyteczne i odpowiednie dla nich strony internetowe. Są to witryny, które są łatwe w nawigacji, szybko się wczytują i dostarczają wartościowe informacje. Nic więc dziwnego, że znajdują się one zawsze na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Jak bardzo ważny jest wpływ użyteczności na pozycjonowanie? Strony internetowe, które są łatwe w nawigacji, posiadają atrakcyjny wygląd i zawierają głównie wartościowe informacje, są w stanie przyciągnąć i zatrzymać użytkowników na dłużej. To z kolei przekłada się na lepsze statystyki, które można w prosty sposób analizować i porównywać z konkurencją. Mowa tu na przykład o współczynniku odrzuceń i czasie spędzonym na stronie. Projektowanie stron przyjaznych SEO opiera się na tym, aby te i pozostałe dane jednoznacznie wskazywały na wartościową witrynę.

UX a wskaźniki kluczowe dla SEO

Optymalizacja strony pod kątem UX musi opierać się przede wszystkim na kilku istotnych wskaźnikach. Pierwszym z nich jest liczba odwiedzanych podstron w trakcie trwania jednej sesji użytkownika. W tym przypadku kluczowe znaczenie ma odpowiednio zaprojektowana nawigacja. W momencie, w którym użytkownik znajdzie poszukiwaną treść, niekoniecznie musi opuszczać witrynę. Zachęta w postaci podobnych artykułów i w interesujący sposób zaprojektowana nawigacja zmotywuje go do dalszego odkrywania witryny.

Kolejnym wskaźnikiem jest czas spędzony na stronie. Tutaj istotna jest również efektywnie zaprojektowana nawigacja, ale również sama treść. W przypadku artykułów treść powinna zawierać np. tabele, infografiki, obrazy i video.

Istotne jest także zaangażowanie użytkowników. Ma na to wpływ kilka wskaźników, gdzie duże znaczenie ma niski współczynnik odrzuceń. Użytkownik powinien więc nie tylko móc szybko odnaleźć potrzebne mu informacje, ale musi również w prosty sposób uzyskać do nich dostęp. Bez niepotrzebnego przechodzenia przez kilka podstron.

Więcej informacji na stronie: https://widoczni.com/pozycjonowanie-stron/

Powiązane artykuły