Samochody dostawcze to pojazdy, które są niezwykle uniwersalne i przez to sprawdzają się w wielu zadaniach. Doskonale nadają się zarówno do przewozu towaru, jak i przeprowadzek lub przewożenia wielkogabarytowych mebli oraz sprzętu elektronicznego. Jakie marki tych pojazdów cieszą się największym zainteresowaniem? W które z nich warto zainwestować? Podpowiadamy.
Które marki samochodów dostawczych są najpopularniejsze?
Niezmiennie od wielu lat największą popularnością w Polsce cieszą się samochody dostawcze Mercedes Sprinter. Oferują wysoki komfort dla kierowcy, a także słynną z niskiej awaryjności. Wiele osób docenia także wyjątkową stylistykę pojazdu, a sama marka cieszy się uznaniem na całym świecie. Nic więc dziwnego, że wiele firm zaopatruje swoją flotę pojazdów wyłącznie w samochody dostawcze marki Mercedes. Warto także zauważyć, że producent nieustannie rozwija i wzbogaca model Sprinter o niezwykle przydatne rozwiązania, na przykład system kamer umieszczonych dookoła pojazdu. Zwiększa on bezpieczeństwo i pozwala łatwiej manewrować pojazdem w wąskich uliczkach.
Kolejnym popularnym modelem, który świetnie sprzedaje się w Polsce, jest Volkswagen Transporter. Jest to pojazd o bardzo dobrym stosunku ceny do możliwości. Wielu właścicieli firm chętnie kupuje także auta używane, ponieważ nawet po wielu latach są one utrzymane w bardzo dobrym stanie wizualnym i technicznym. Nawet duży przebieg nie wpływa w dużym stopniu na ich awaryjność. W gamie samochodów dostawczych tego producenta popularnością cieszą się także modele Caddy oraz Crafter.
Popularnością cieszą się także francuskie marki. Chętnie kupowany jest na przykład Peugeot Boxer, a także Citroen Jumper. Ten ostatni sprzedaje się bardzo dobrze ze względu na rozbudowaną ofertę różnorakich opcji nadwozia. Kupując nowy pojazd, właściciel ma możliwość swobodnego wyboru z gamy modeli pod bardzo konkretne potrzeby, decydując między innymi o jego maksymalnej długości, wysokości i rodzaju nadwozia.
Na co kierowcy zwracają uwagę przy wyborze marki auta dostawczego?
Przy wyborze konkretnej marki auta dostawczego większość kierowców zwraca uwagę przede wszystkim na jego niezawodność. Takie pojazdy są zazwyczaj intensywnie używane na potrzeby firmy, więc muszą być mało awaryjne. Kolejną kwestią jest przestrzeń ładunkowa. Powinna w pełni odpowiadać indywidualnym potrzebom właściciela. Firmy szukają także oszczędności, więc liczy się spalanie, zarówno w cyklu miejskim, jak i na długiej trasie.